Henny Rigter werkt vaak en veel samen met de professionals van CMO, die het mortuarium van het Jeroen Bosch Ziekenhuis beheren.

“Als je als ziekenhuis een mortuarium wilt beheren, moet je de bijbehorende zorg van A tot Z verlenen: van het vervoeren van de overledene naar het mortuarium tot en met de overdracht aan de uitvaartondernemer. Wij willen deze zorg bovendien 24/7 kunnen bieden. Daarom besteden we ons mortuariumbeheer uit aan CMO.

Respect voor de overledene

“Als ik CMO in drie woorden zou moeten typeren, zou ik zeggen: herkenbaar, bereikbaar en professioneel. Daarnaast gaan ze met groot respect om met de overledene, de nabestaanden en andere betrokkenen. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat zo min mogelijk patiënten en bezoekers iets merken van het interne transport naar het mortuarium.”

Kwaliteit van hoog niveau

“De kwaliteit van de zorg die CMO verleent, is van hoog niveau. Onze pathologen en obductieassistenten kunnen zich puur op hun kerntaken richten, CMO verzorgt de rest. Ook ná de obductie trouwens: CMO onderhoudt het contact met de uitvaartondernemer en verzorgt de bijbehorende formaliteiten zoals het correct invullen van formulieren. Wij zijn ontzettend blij met die ondersteuning.”

Bovenstaand artikel kunt u nalezen in ons magazine Respect. Hebt u dit (nog) niet ontvangen? U kunt het hier aanvragen.